Článek

SLAVÍME 30 LET A NADĚLUJEME SI NOVÝ WEB

Ve středu 25. března uplyne přesně 30 let od chvíle, kdy Radio 1 získalo licenci pro vysílání na frekvenci 91,9 FM. Kulaté narozeniny oslaví v éteru, a to od pondělí 22. do neděle 28. března. Narozeninové sety odehrají například Josef Sedloň, Jana Kománková, Ondřej Štindl, Klára Nemravová nebo Žofie Helfertová. Ve speciálních dílech se představí pořady Shadowbox, Zátiší, Buzz či Reggae klub. Radio 1 si ke kulatinám nadělí také nový web, speciální třicátnický merchandise, svěží zvukový a grafický obal obou hitparád a dva nové pořady.

Narozeninový týden divů na Radiu 1
Narozeninový týden nabídne bohatý program. Posluchači se mohou těšit na barvité pojetí oslav jednotlivých DJs, kterých se za vysílacím pultem, v živých denních směnách, vystřídá celkem 15. Svou troškou do třicátnického mlýna přispějí i pořady, jejichž tvůrci nachystali dvacítku speciálů. V rámci oslav se navíc představí i dva nové přírůstky do programové kolekce Radia 1. Pokud to epidemiologická situace dovolí, dorazí do vysílání naživo i zajímaví hosté.

Nový web jako dárek k 30. narozeninám
Jako největší dárek si Radio 1 nadělí nový web, který začne fungovat v průběhu narozeninového týdne. Součástí oslav je i třicátnický merchandise, který v grafickém zpracování Jana Filipa nabídne trička, placky, samolepky nebo plakáty; trika bude možné koupit na e-kiosku Radia 1. Dárek dostanou i obě rádiové hitparády – Velká sedma a Hitparáda Radia 1, a to v podobě nového vizuálu od Jiřího Mocka. Získají také nové autorské znělky od Tomáše Tkáče z Vinylou oceněného labelu Divnosti (Velká sedma) a Lukáše Vydry s Igorem Brusem z kolektivu Sing Sing Soundsystem (Hitparáda Radia 1).

Třicetileté okénko Radia 1

Jeden z nových pořadů odpoví na otázku, jak vidí Radio 1 osobnosti československé kulturní a společenské scény. Ve vysílání se poprvé objeví v pondělí 22. března. Na přípravě pořadu spolupracoval Jeroným Janíček, moderovat ho bude Vladimír Srb. Třicetileté okénko se bude vysílat každé pondělí od 18 hodin až do konce letošního roku a jako první host se představí známý publicista Jindřich Šídlo. Moderátor se proto bude hostů ptát, jaká je jejich nejstarší vzpomínka spojená s Radiem 1, jakou skladbu měli nejradši a kterou naopak nesnášeli, který moderátor byl nebo je pro ně ten „nej“, jaké pořady mají rádi a také jaké největší „úlety“ na Radiu 1 zažili. K dispozici je také jako podcast.

Hledání ztraceného Radia 1

Druhý nový pořad, Hledání ztraceného Radia 1, nabídne každou sobotu až do konce letošního roku to nejzajímavější a nejpodivnější z rozsáhlých archívů Radia 1. Představí upoutávky, zvláštnosti, jingly a obskurní díly oblíbených pořadů, někdy i těch, které už neexistují. Zaměří se například na pořady Strašidelný zámek, EBM’s Not Dead, Mudrlanti nebo Půlnoční Dharma. Nabídne také výběry z některých speciálních dnů, třeba ze Dne s hudebníky. Hledání ztraceného Radia 1 bude k dispozici i jako podcast, stačí si ho pustit z preferované podcastové služby.

Radio 1 má za sebou kus historie
Radio 1začalo vysílat pod názvem Radio Stalin z katakomb pod někdejším Stalinovým pomníkem v Praze na Letné. Vysílačka i technické zařízení byly darem francouzského rádia Energie (NRJ) na podporu svobody projevu v tehdejším Československu. Radio Stalin vysílalo pirátsky od 19. do 25. října 1990 v rámci výstavy Totalitní zóna a vzbudilo mimořádný ohlas. Po týdnu vysílací zařízení zabavila policie a vysílání muselo skončit. Petici za znovuobnovení vysílání a proti monopolu státního rozhlasu a televize podepsalo na 30 000 lidí. Na začátku roku 1991 bylo zařízení vráceno a 25. března 1991 se Radio 1 stalo historicky první českou soukromou rozhlasovou stanicí v této republice. Radio 1 se od začátku své existence lišilo od ostatních komerčních stanic svou alternativní hudební dramaturgií, která není svázaná hitparádovými pravidly. Hlavní charakteristikou Radia 1 je maximální otevřenost, a to jak k různorodým hudebním žánrům, tak i v přístupu k posluchačům. Během své existence se Radio 1 stalo významným kulturním fenoménem, zcela ojedinělým v evropském prostoru.

reklama

reklama
reklama
reklama