Výstava Dangerous Love pojednává o lásce očima žen. Dvacetčtyři umělkyň představí jejich díla v Museu Montanelli od 18. 10. 2023. Neboť ani jejich profese není imunní vůči hořícím či zlomeným srdcím. Láska opájí, inspiruje, povznáší, utěšuje, trápí i zraňuje. Na výstavě jsou k vidění obrazy, fotografie, videoinstalace, objekty a artefakty.
Kolekce těchto dvou světoznámých autorů českého původu patří mezi nejdůležitější části sbírky Musea Kampa. František Kupka je jedním z nejvýznamnějších představitelů světového umění 20. století, průkopník abstrakce a nejdražší český malíř. Kurátor: Jan Skřivánek.
Výstava představí kurátorský výběr z nejmladší ženské malby a sochy orientované na figuru a figuraci. Název výstavy O TOBĚ postihuje narativy zaměřené na sebereflexi a introspekci, které lze sdílet. Každé JÁ se tu proměňuje v TY. Umění zde zrcadlí svět, v němž společně žijeme a jehož každodennost a banalita je výzvou k jejich překonávání. Kurátory výstavy jsou Petr Vaňous a Veronika Marešová (GASK).
Zcela příznačně je výstava nazvaná Mlčení zasazena právě do barokního prostoru někdejší jezuitské koleje: její autor Jiří Straka, performer, sinolog a malíř inspirovaný kaligrafií, akcentuje na svých obrazech střet kultur, konkrétně vstup katolicismu do cizorodého prostředí, tj. do Číny a Japonska v 17. století. Kurátorkou výstavy je Veronika Marešová.
Výstava First Principles v Pragovka Gallery představí tvorbu Karímy Al-Mukhtarové především z období posledního roku. Autorka rozvíjí osobitý autentický vizuální jazyk, který rezonuje v tektonice a energii materiálů. Autorka specificky kombinuje nazírání na filozofii každodennosti a bytostnou potřebu výtvarného projevu. Ve výsledku tak vytváří pozoruhodná díla, která jako by mimoděk zrcadlila otázky vztahující se k vlastnímu smyslu, identitě, tradici nebo řemeslu. Kurátorem výstavy je Jan Kudrna. Otevírací doba galerie út–pá 13–19, so–ne 10–18
Dystopie nebo blízká budoucnost? Co kdybyste se dalšího dne probudili z nepokojných snů, a shledali, že jste se v posteli proměnili v jakýsi exotický hmyz, který skrze jinou funkčnost těla, nemůžete zatím ovládat ani definovat. Vidíte však spoustu změn a pouze, co zůstalo možná zastaralé, jsou Vaše myšlenky o Vás. Výstava Tiny Hrevušové demonstruje podobenství o civilizaci, která se snažila navázat na opomíjené senzuální podstaty – emoce. Postupné vylupování a stávání se v prostoru výstavy, přináší procesuální moment z jedné performanci, která bude prezentována jako jednotlivý event. Kurátorkou výstavy je Tea Záchová. Otevírací doba galerie út–pá 13–19, so–ne 10–18
Výstavní projekt zaměřený na reflexi díla a poetiky Franze Kafky v současném výtvarném umění.
Martina Skala je v Čechách známá především jako autorka a ilustrátorka dětských knih. Výstava představí její originální kresby pro dětské knihy i volnou tvorbu, které společně mapují cesty napříč kulturními světy, jimiž sama prošla, od Malé Strany až po indiánské vesnice. Kurátorkou výstavy je Adriana Primusová.
Výstava Stále v pohybu Vratislava Karla Nováka pomyslně začala již v prosinci, kdy byl veřejnosti představen kinetický objekt Planety – Kruhy, který je umístěn v galerijních zahradách v rámci venkovní expozice GASK pod širým nebem. V únoru 2024 bude pak v prostoru tří výstavních sálů představen výběr z díla, jenž zahrnuje kinetické a interaktivní sochařské objekty a šperky. Kurátorkami výstavy jsou Kateřina Nora Nováková a Ludmila Šikolová spolu s kurátory GASK Vandou Skálovou a Richardem Drurym.
Interaktivní světelná expozice z dílny DEPO2015 provede malé i velké dobrodruhy netradičně pojatým světem písma, jeho historií, základy typografie, ale i šifer a komunikace obecně.
Kamila Ženatá vyzvala osm umělkyň a jejich dcery ke generačnímu dialogu, který zkoumá emoční odkaz jejich rodů. A.1 HYB4 Galerie se proměnila v byt rozdělený do několika pokojů – a v každém z nich se odehrává příběh, který vytvořila „rodinná sestava“ autorek.
Barotrauma je fyzické poškození tkání způsobené rozdílem tlaků mezi tělesnými dutinami a okolním prostředím. Nerovnováha tlaků způsobuje rozklad. Čas a tlak jsou hlavní činitelé těchto dějů. Pavel Tichoň formou mentálního potápěče zpracovává metaforicky v intermediální rovině osobní zkušenosti z minulého roku svého bytí, přičemž se za každou cenu snaží zachovat tvar.
Račte vstoupit do světa her, nikdy nekončící zábavy a fantazie bez hranic. Kočovná herna Sládkovna je na půdě roztockého zámku otevřená až do 28. dubna 2024. Krásně výtvarně zpracované a do posledního detailu promyšlené mechanické hračky z autorské dílny manželů Sládkových evokují atmosféru starých poutí a baví všechny bez rozdílu věku. Zabojujte o srdce hospodské, nachytejte pár vajíček, zatančete si valčík skrz parčík, vylovte ze dna moře perly a protáhněte se kolem obří krakatice, sehrajte férovej zápas s místním mančaftem a bezpečně proplujte Bermudským trojúhelníkem. To a mnohem více můžete zažít během jedné hodiny. Jen pozor, kapacita herny je omezená a nejlepší je vždy koupit lístek předem na webu muzea.
Autorská adjustace, tedy příprava uměleckého díla k vystavení samotným tvůrcem, je často na okraji divákovy pozornosti a stejně tak je marginalizována v dějinách umění. Výstava IN MARGINE upozorňuje na umělecké zpracovaní rámů, soklů nebo i vitrín.Výstavní projekt se zápůjčkami z českých i světových institucí a soukromých sbírek kombinuje díla současných autorů s díly vytvořenými především v druhé polovině minulého století. Nechybí však ani ukázka ikonických děl z přelomu 19. a 20. století, která jsou opět aktuální a nadčasová.
V letošním jubilejním roce představí GASK veřejnosti celoživotní dílo světově proslulého umělce Jana Švankmajera a jeho manželky Evy. Navazuje tak na koncepční linii projektů věnovaných velkým osobnostem českého animovaného filmu, které se v posledních letech uskutečnily v GASK (Aurel Klimt, Jiří Trnka). Výstava DISEGNO INTERNO, která se koná v roce 90. narozenin Jana Švankmajera, představí všechny tvůrčí oblasti, do kterých tento český surrealista zasáhl – jsou to koláže, grafika, objekty, knižní ilustrace, medijní kresby, taktilní experimenty, sběratelství a samozřejmě film. Důležitou součástí expozice bude také prezentace malířského díla autorovy manželky Evy Švankmajerové. Výstavu doprovodí série přednášek, filmových projekcí a komentovaných prohlídek. Lektorské centrum GASK nabídne programy pro školy, animační workshopy a výtvarné dílny pro rodiny s dětmi.
Nejnovější série velkoformátových abstraktních pláten Kamily Ženaté je pozváním k návratu k podstatě věcí.
Z průmyslového materiálu vytváří Veronika Psotková jemné sochy vznášející se v prostoru. Dráty pod jejíma rukama ožívají, dostávají tvary a stávají se bytostmi. Sochařčinu jedinečnou tvorbu představuje výstava Beze strachu v Artiu, uměleckém prostoru na Bořislavce. Jedná se o první výstavu v rámci cyklu Linie odvahy, která v roce 2024 v Artiu představuje ženské autorky. Veronika Psotková objevila před 17 lety při hledání vhodného materiálu pro své sochy rabicové pletivo, které se používá pro omítání ploch. Obyčejný stavební materiál, který umělkyni uchvátil. A to přesto, že práce je s ním mnohem náročnější než s jinými pletivy – je méně poddajný, hůř se tvaruje. Je fascinující sledovat, jak pod jejíma rukama dostává pletivo tvary a z průmyslového výrobku se stávají na první pohled křehké, éterické sochy. Sama svou techniku tvorby popisuje jako „šití soch“. A i po tolika letech práce s rabicovým pletivem říká, že se stále učí a zlepšuje. „Vrstvím, stříhám, prošívám, modeluji, zase vrstvím a prošívám. Je to čistě ruční práce, jedinou mou pomůckou jsou rukavice a nůžky. Podle záměru a myšlenky, kterou chci sdělit, jsou ty sochy utažené a zpevněné, nebo nedokončené a rozvrstvené. Ten materiál mi dává velkou svobodu,“ říká autorka. Výstava Beze strachu na Bořislavce představuje nejaktuálnější autorčinu tvorbu – konkrétně sochy, které vznikly v posledních letech. Mnohé z nich přímo pro Artium na Bořislavce. Ústředním motivem výstavy je odvaha udělat změnu a zároveň je spojující linkou také téma tlaku na jednotlivce, ať už z vlastního očekávání, nebo od společnosti jako celku. Vedle dalších tematických souborů Psotková na výstavě představuje autorské cykly Kůže líná a Kluzká židle. Dominantním objektem je ovšem především Pilíř společnosti, který je unikátním představením autorčiných figurálních site-specific kompozic, které dotváří přímo na konkrétním místě.
Výběr z nejnovější tvorby Martiny Staňkové vypráví příběh kresby a linie, která se jednoduchým, ale intenzivním opakováním, rozpínáním a transformací proměňuje v rozvibrovanou, a přesto přesvědčivou plochou. Zachycuje těkavý pohyb mezi jasně vyznačenými body, mezi konkrétními hodnotami, které jako by byly téměř konstantami skrze svou univerzálnost, přesto se ve své působnosti a křehkosti dotýkají tématu dočasnosti.
Výstava – pohled na živou minulost – je připravována k výročí založení legendárního divadla, které za šedesát let své existence mělo stálý a zásadní vliv na vývoj současného divadla. Stu-dio Ypsilon (familiárně Ypsilonka) vzniklo v Liberci roku 1963 jako nezávislá divadelní expe-rimentální skupina, již založil Jan Schmid, od počátku až dosud vedoucí souboru, tvůrce stylu a poetiky Ypsilonu, režisér, autor, výtvarník, dramaturg a také herec.Ve výstavě bude naznačena Schmidova prvotní vize divadla jako volně pěstěné zahrady, již lze chápat i jako zmenšený model světa se vší jeho pestrostí a rozmanitostí, který ovládají ne-jen zákonitosti přírody, ale i pravidla, jež ctí každé společenství slušných lidí, fungující i přes jinakost jednotlivců v příbuznosti a vzájemnosti. Budou představeny i archivní materiály, jako jsou plakáty, fotografie…, tedy to, co tvoří paměť a historii divadla.
Tři desítky nejnovějších prací malíře Pavla Formana.
Planeta Praha vypráví o pražské přírodě jinak, než jsme zvyklí. Vykresluje příběhy ze špinavých dvorků, počůraných nároží a křoví na sídlišti spíše než z Divoké Šárky či Prokopského údolí. Pozoruje město „očima“ rostlin a živočichů: jak vnímají chodníky, pukliny v omítce, nádražní peróny nebo pouliční lampy? Jak využívají prostředí, které si lidé vystavěli pro sebe? Kolik „obyvatel“ vlastně Praha má?
Přehlídka dvou výrazných malířských osobností z generace současných sedmdesátníků. Jan Merta naváže na samostatnou výstavu, která se na Kampě konala v roce 2020, Petr Veselý však zatím v Praze velkou samostatnou výstavu dlouho neměl.
Výběr berlínského kurátora Uwe Goldensteina představuje 13 umělců, kteří jsou příkladem generace vyznačující se výjimečným intelektuálním přístupem k uměleckým postupům – např. Nicola Samorì (IT), Flavia Pitis (RO), Adéla Janská (CZ), Daniel Pitín (CZ) a další.
Výstava LIQUID GRID představí několik desítek obrazů, kreseb a objektů Daniela Vlčka. Autor často vychází z principů vrstvení, odrazů a vibrací zvuku v prostoru a rezonancí materiálů, které překládá do vizuálního jazyka. Instalace LIQUID GRID experimentálním způsobem reaguje na specifičnost prostoru Galerie Miroslava Kubíka, jeho přísnou geometrii, symetričnost a zároveň variabilitu pohybu návštěvníka prostorem.
Transformace Působnosti/ Ondřej Filípek a Jindřiška Jabůrková. Ondřej Filípek je významná postava nastupující sochařské generace, Jindřiška Jabůrkové je absolventka AVU v ateliérech Lukáše Rittsteina, Roberta Šalandy a Tomáše Hlaviny. Výstava potrvá do 30. dubna 2024.
Pojmem nové realismy se rozumí širší spektrum dobově aktuálních realistických přístupů zahr-nujících oblasti tvorby tradičně označované jako neoklasicismus, verismus, nová věcnost, soci-ální umění, magický realismus a primitivismus, ve fotografii zejména nové vidění. V obsahové rovině se často jedná o zachycení moderního života a jeho proměn v souvislosti s rozvojem technologií, ženské emancipace, možností cestování, komunikace, zábavy. Tato díla reagují jak na společenský úspěch nově se etablující střední třídy, tak na palčivé sociální problémy eko-nomicky rozdělené společnosti. Kurátoři: Anna Habánová, Ivo Habán, Helena Musilová.
Stavba raně barokního zámku Troja byla zahájena v roce 1679. Autorem projektu zámku byl architekt francouzského původu Jean Baptiste Mathey. V návrhu zúročil zkušenosti ze svého pobytu v Itálii a inspiroval se typem římské příměstské vily. Středem a dominantou celé hmoty stavby je velký sál, z něhož se do obou stran rozbíhá chodba s enfiládou přilehlých salónů. Po stranách stavbu vertikálně i horizontálně ukončují dvoupatrové věžovité belvedery. Sochařská výzdoba dvouramenného schodiště vedoucího do zahrady byla svěřena drážďanským uměl-cům Georgovi a Paulu Hermannovým. Monumentální plastiky, zdobící schodiště, symbolizují boj Titánů s antickými bohy. Jednotlivé plastiky po obvodu schodiště představují antické bo-hy, alegorie denních i ročních období a světadílů. Malířské práce v přízemí zámku převážně uskutečnil Carpoforo Tencalla, v prvním patře zámku působili Francesco Marchetti a jeho syn Giovanni Francesco. Pro iluzívní výzdobu velkého hlavního sálu povolal stavebník vlámské malíře Abrahama a Izáka Godynovy.
Mezinárodní skupinová výstava „Žádný pocit netrvá věčně. Díla na papíře ze solidárních sbírek Skopje a Lidice“ představuje umělecká díla devatenácti umělců a umělkyň z celého světa, kteří jako jedni z prvních v šedesátých letech odpověděli na výzvu darovat své dílo do dvou solidárních sbírek vznikajících tou dobou v Lidicích a ve Skopji. Umělci a umělkyně ve své štědrosti darovali svá díla, přestože sami v řadě případů neměli dostatek finančních prostředků. Ve spolupráci s Národní galerií Praha, MoCA Skopje a Kunsthalle Vídeň vzniká na našem území jedinečná dvoj-expozice, se společným názvem „Žádný pocit netrvá věčně.“ jejíž plná šíře se divákům otevírá jak ve Veletržním paláci, tak v Lidické galerii. Umělci: René Bértholo, Lars Bo, Angelica Caporaso, Peter Clarke, Jef Diederen, Juraj Dobrović, Henrik Finne, Derrick Greaves, Dževad Hozo, Andrej Jemec, Toni Mau, Ileana Micodin, Barbara Narębska-Dębska-Kozłowska, Nemes Endre, Ankica Oprešnik, Fayga Perla Ostrower, Roland Pichet, Ioanna Veropoulou-Spiteri a Karel Vaca.
Pražská vila Františka Bílka (1872–1941) vznikla podle umělcova vlastního projektu v letech 1910–1911 v rámci zástavby hradčanských barokních bastionů. Bílek si úmyslně vybral největší a pohledově exponovanou parcelu, do jejíhož středu umístil své velkolepé obydlí evokující starověký chrám. Přestože se jedná o jeden z prvních tuzemských rodinných domů s plochou střechou, odráží jeho zevnějšek především Bílkovo hluboké náboženské založení. Jižní část Bílkovy vily obsahuje vysoký ateliér, zatímco v severní polovině se nacházel dvoupodlažní byt umělcovy rodiny. Autentickou atmosféru osobitých interiérů dotvářejí kromě originálního nábytku četné symbolicky koncipované detaily, které Bílek navrhoval a vytvářel v široké škále materiálů (kámen, štuk, dřevo, kov). V někdejší prostorné dílně jsou vystavena monumentální sochařská díla a figurální kompozice charakteristické svými organickými formami, výraznými siluetami a patetickými gesty. Nejpůsobivější jsou Bílkovy práce ve dřevě – materiálu, který jeho naturelu nejvíce konvenoval. Pozoruhodná je rovněž umělcova grafická a keramická tvorba doplňující sochařská díla rozmístěná v prostorách rodinné jídelny, Bílkovy pracovny a v dalších místnostech, v nichž je tematicky prezentována umělcova raná tvorba, pomníkové návrhy a podobizny.
Práce známého jazzového muzikanta představují dva rozdílné světy. Na výstavě budou k vidění obrazy z minulého i letošního roku, vystaven bude cyklus svébytných muchláží s názvem “ Bytosti “ a série zbrusu nových ilustrací / meotarů k neexistující knize o kulatém putování za hvězdou.
Výstava NATĚSNO se dotýká zkoumání limitů a možností lidského těla, přičemž nezůstáváme pouze u anatomie. Vnímáme tělo jako prostředek pro vyjádření myšlenek a emocí. Skrze umělecká média překračujeme fyzické hranice k podtextům poznávání a vnímání. Těsné propojení těla a prostoru, kde jsou intimní prožitky odhaleny a odkrývají vztahy mezi individuálními zkušenostmi a okolním světem. Vernisáž proběhne 2. 4. 2024 v 18:00 v galerii GAFA v DEPO2015.
Výstava se zaměří na problematiku dočasného využití veřejného prostoru. V rámci projektu se v galerii uskuteční série setkání ve vybrané čtvrtky – tzv. „Laboratoří“.
Víte, že fotit lze na pečivo, ovoce nebo nádobí? Že foťák je v principu jednoduchá věc? Že si ho můžete vyrobit doma sami? Anežka se naučila vyrábět cameru obscuru už jako dítě. K té se v dospělosti vrátila, když po střední škole začala cestovat - svoje cesty chtěla zachytit nejen štětcem na papír, ale i fotograficky. Zrcadlovku brzy vyměnila za plechovku od fazolí s malinkou dírkou. Tak vznikly její první zahraniční fotografie – na po domácku vyrobené camera obscura. Její technologický experiment tam neskončil, ba naopak – tuto metodu si autorka zamilovala a pokračovala s ní na dalších cestách. Jak sama říká: „Neskutečně mě bavily fotky, které z dírkové komory lezly. Jejich lehká neostrost, komponování poslepu a dlouhá expozice vytvořily kolikrát naprosto dokonale nedokonalé atmosférické obrazy.“ Její další camery byly vyráběny z předmětů, které byly pro danou destinaci typické: fotoaparát ze slupky od banánu na ostrově Svatá Lucie, další foťák zase z alžírské bagety, nebo z italského hrnku na espresso. Vzniklé fotografické abstrakce jsou autentické, bezprostřední, trochu záhadné, někdy chybové, ale pro samotnou autorku ohromně cenné. Nesnaží se být technicky dokonalé, jsou své. Anežka Straková (nar. 1995) je absolventkou DAMU a dnes se věnuje filmové architektuře, malbě a také analogové fotografii - včetně výroby vlastních fotoaparátů.
Výstava Jiřího Načeradského (1934–2014), jedné z největších osobností českého poválečného figurálního malířství, se zaměřuje na jeho dvě nejvýraznější malířská období – na ikonická díla z let 1967–1972 a na dosud plně nezhodnocené období 70. let. Výběr děl pochází výhradně ze soukromých sbírek. Název výstavy KRÁSA BEZ ZÁVOJE je odvozen ze stejnojmenného obrazu Jiřího Načeradského z let 1969–1974.
Vstupte do magického světa trojrozměrných knih a staňte se součástí příběhu. Středočeské muzeum v Roztokách u Prahy otevírá interaktivní výstavu pro celou rodinu, která představí tvorbu i osobnost světoznámého ilustrátora a grafika Vojtěcha Kubašty.
Lidské tělo jako známé i neznámé území. Výstava představuje nejrůznější podoby těla a zdůrazňuje téma odlišnosti jako nositele pozitivních impulsů a změn ve společnosti. Fotografie, videa a instalace jako oslava nekonečných možností a mystéria superorganismu – lidského těla.
Zakladatelka norské tradice experimentální grafiky a první žena–rektorka umělecké akademie ve Skandinávii Zdenka Rusová se narodila v Praze (1939), ale v Norsku žije od roku 1970. Museum Kampa představí její kresby a grafické listy z českého i norského období.
Petra Kubík Nandrážiová tvoří abstraktní obrazy, nemaluje však štětcem. Obraz je pro ni hra o dvou hráčích. Je to totiž emoce, autora i člověka, který se na obraz dívá. Ráda proto kombinuje kontrastní barvy, povrchy, styly, nálady, úsměvy i vrásky. Její díla obsahují různorodé vrstvy a vždy i nějaké překvapení, které se vymyká jejich celkovému konceptu.
Srdečně Vás zveme na vernisáž výstavy V zajetí překladu. Jaroslav Zaorálek a jeho nakladatelé, která se uskuteční ve čtvrtek 11. 4. 2024 od 18 hodin. V rámci vernisáže budeme křtít novou publikaci "Vzpomínky na překladatele Jaroslava Zaorálka" jeho manželky a významné sochařky Hedviky Zaorálkové, kterou jsme vydali ve spolupráci s Muzeem literatury. Úryvek z knihy přečte herec a umělecký šéf Dejvického divadla Martin Myšička. Výstava je věnovaná významné roztocké osobnosti Jaroslava Zaorálka a jeho různorodé a bohaté činnosti. Připomene dlouholetou spolupráci překladatele s nakladateli Josefem Florianem a Rudolfem Škeříkem. Vystaveny budou knihy, korespondence, díla ilustrátorů i osobní předměty ze sbírek muzea a dalších institucí.
Předaukční výstava Post and Conterporary Art v Galerii Etrcetera Art. Samotná aukce proběhne 27.4. v 18.30 hod. Draženo bude 155 položek. Aukci tentokrát zahajujeme beneficí ve prospěch Domu pro Julii.Prvních 25 položek budou moci zájemci vydražit bez aukčních přirážek a současně tak přispět na dobrou věc.
Venkovní expozice Salonu dřevostaveb s výstavou předních českých, slovenských i zahraničních realizací se uskuteční po dobu jednoho měsíce v srdci Prahy – na piazzetě Národního divadla (náměstí Václava Havla). Výstava je zároveň koncipovaná jako atraktivní dřevěná instalace monumentálního měřítka, jež kromě architektonického rámce výstavy ozvláštní veřejný prostor a nabídne kolemjdoucím relaxační zónu s posezením uvnitř dřevostavby v českém lese.
Devátý ročník přehlídky, která boří stereotypy o tom, co to je "ženské umění", co ženy zajímá a o čem ženy tvoří. Soustředí na ženské autorské umění, ale je vhodný pro milovníky a milovnice divadla bez ohledu na pohlaví nebo gender. I v letošním roce festival inicioval vznik nových divadelních a performativních projektů. Představí se autorky či kolektivy z České republiky, Španělska, Ukrajiny, Spojených států Amerických, Polska a Slovenska. Umělecké týmy se ve své práci vztahují nejen k ne-zas-tak vzdálené minulosti a tělesnosti, ale i k mystickým rituálům.
Mezinárodní festival populárně-vědeckých filmů Academia Film Olomouc (AFO) Univerzity Palackého v Olomouci (UP). V nabitém programu je 250 položek – filmové projekce, koncerty, besedy, přednášky, workshopy, procházky nebo originální výstavy. Zásadní součástí festivalu je kromě soutěže ve třech kategoriích (mezinárodní, česko-slovenská a krátkých filmů) i platforma pro profesionály a tvůrce Camp 4Science, na kterou se sjíždějí významní hosté z celého světa. součástí festivalu je i hudební část Music Is Science.
Mezinárodní skupinová výstava Žádný pocit netrvá věčně. Sbírka solidarity ve Skopji vychází z jedinečné sbírky Muzea současného umění (MoCA Skopje) a z jejího historického a politického kontextu. Po ničivém zemětřesení, které zasáhlo Skopji v létě 1963, se jako projev mezinárodní solidarity vzedmula vlna pomoci s obnovou zničeného města. V rámci obnovy města se také rozhodlo o zřízení muzea současného umění a umělci z celého světa darovali svá díla do sbírky muzea. Sbírku MoCA Skopje tak lze vnímat jako časovou kapsli pozdního modernismu napříč železnou oponou, protože sbírka zahrnuje jak díla známých umělců západního kánonu, tak umělců z tehdejšího východního bloku – včetně Československa – a umělců z tehdejšího třetího světa neboli globálního Jihu.
Nikaragujští umělci Alejandro Dela Guliera a Elyla zkoumají téma exilového umění a svobody slova v rámci queer tematiky. Kurátorka: Tamara Moyzes. Vstup: zdarma.
Obľúbený hudobný festival a konferencia SHARPE 2024 sa nezadržateľne blíži a vylaďuje široký line-up umelcov a rečníkov. Festival prezradil ďalších 15 hudobných interpretov, medzi nimi umelcov pôvodom z Islandu, Bangladéša, Chorvátska, Rakúska, USA, Austrálie, Španielska a talentované mladé speváčky zo Slovenska. Na konferencii sa predstavia manažérsky všestranný hudobní profesionáli z južnej Európy. Organizátori odhalili tri vystúpenia otváracieho večera, na ktorom vystúpi aj najostrejšia špička slovenskej alternatívy – Kill Your Rap Idols.
17:00 Dny věnované bavorské kultuře se každoročně konají v DEPO2015, a to nejen ve velké hale vyzdobené „bavorským nebem“, ale prakticky v celém areálu této kulturní a kreativní zóny. Čekaji na vás stylové bavorské a neméně zajímavé české kapely, výborné jídlo a pivo v tuplácích samozřejmě též nemůže chybět!
21h
Třídenní filmová přehlídka k výročí dvaceti let novodobého provozu kina Světozor představí filmy, které se do české distribuce nedostaly, ale rozhodně stojí za pozornost. Diváci se mohou těšit na festivalové hitovky i čerstvé novinky, které se do kin teprve chystají
Německý Telekom je donátorem rozsáhlé sbírky východoevropského umění vzniklého během posledních dvou dekád. Sbírka byla založena v roce 2010 a sídlí v Bonnu.Také GHMP se za posledních deset let podařilo shromáždit poměrně rozsáhlý soubor současného umění od devadesátých let k dnešku. Oproti původnímu návrhu ze strany Nathalie Hoyos a Rainalda Schumachera, kurátorů sbírky, abychom vystavili výběr z této pozoruhodné kolekce, jsme se po vzájemných rozpravách rozhodli pro aktivnější spolupráci mezi našimi institucemi. V připravovaném projektu přinášíme srovnání obou sběratelských přístupů a pokoušíme se konfrontovat autory a jejich témata z naší i jejich strany. Pozornost obracíme také na to, co jedna i druhá instituce reflektují či sledují ve své sbírkotvorné strategii. Kurátorský tým GHMP, Nathalie Hoyos, Rainald Schumacher
15:00 Jarní edice HYB4 SWAP tentokrát pro milovníky zeleně a udržitelnosti. Doneste rostliny, které potěší ostatní, a vyměňte je za ty, ze kterých budete mít radost vy. Pátek a sobota budou věnovány výměně zeleně, inspirativním workshopům, přednáškám o biodiverzitě, edukačním blokům, ale i rukodělným pracím, které k jaru patří.
19 h - E Converso (modern jazz - free music) 22 h - Maranatha Gospel Choir (modern gospel)
23h
10:00 Bruncvík a lev, 15:00 Zá-to-pek!
19:00 V březnu 2023 Kid Kapichi otřásli Futurem a o rok a kousek později je můžeme opět na pódiu přivítat! Radost je o to větší, že půjde o turné k novému albu, které vyjde 15. března! Power-punkoví Kid Kapichi oslovují čím dál víc fanoušků, nic nedělají napůl, naopak do všeho dávají maximum energie. První vlaštovka z nového alba, singl Tamagotchi, je toho jasným důkazem.
15:00 Hmyz a batole: kdo s koho aneb jak si spolu hrát? Divadelní výprava za malinkatými, v přírodě sotva viditelnými, zvířátky. Co natropí jeden komár ve stanu? Jak bzučí omylem spolknutá moucha v břiše? Dá se navštívit mravenčí továrna? Na představení navazuje dílna Broučkohraní. Hraje soubor FysioArt pro děti od 10 měsíců.
19:00 Nová pohybová satira divadelního souboru Farma v jeskyni, která se zaměřuje na současné téma dezinformací a politického marketingu.
Taneční divadlo Lenka Vagnerová & Company odehraje inscenaci Riders 27.4. od 19:30 v pražském divadle Komedie. Inscenace Riders je „remakem“ projektu Jezdci. Právě Jezdci stáli u zrodu souboru Lenka Vagnerová & Company a stali se jeho pilotní inscenací před deseti lety. Riders nahlíží na lidské konání očima ptáků. Dávných obyvatel naší planety, bytostí vnímavých, inteligentních, svobodných, opředených mytologií. Tichých pozorovatelů našich osudů. Učili jsme se od nich, obdivovali je a uctívali. Potom jsme zapomněli. Ptáci jsou jediná přeživší skupina dinosaurů. Byli tady před námi a budou i po nás. Riders získali nominaci na Cenu Divadelních novin a širší nominaci na cenu Thálie.Detailní informace naleznete na webu souboru Lenka Vagnerová & Company, nebo na webu Městských divadel pražských.
20:00 Inscenace, která skrze Butō-klaunství ukazuje snahu jedince potýkat se s absurditou každodennosti.
16 h - JAZZ DOCK DĚTEM: Prasečí slečinky, aneb prasečinky – Divadýlko z pytlíčku (divadlo)
15h
20h
23:00 Největší hity afrobeats music
22:00 - pravidelná třípatrová akce londýnského DJ kolektivu, jako hlavní hosté tentokrát DJ Kuczynky a Sendlak
20:00 Inscenace vychází z literárního scénáře k filmu Vražda ing. Čerta (1970). Jedná se o vtipný a sebereflexivní počin, zobrazující osamělou ženu jako kněžku chutí a vůní erotizované krmě, jejíž nuancované výtvory (a nejen ony) končí v chřtánu uctívaného machistického belzebuba. Jak se ale na tyto postavy dívat dnes, kdy jsou role muže a ženy v kuchyni a okolí myšleny a prožívány úplně jiným způsobem? Jisté je, že nás dodnes jímá „tesknice“ nad vlastní osamělostí a konfliktní touhou po spojení.
14:00/KINO JUNIOR – Fantastická parta (animovaná novinka/dabing) 16:00/KINO JUNIOR – Kung Fu Panda 4 (animovaná pohádka/dabing) 18:00/ČESKÝ FILM – Lesní vrah (nové české krimi drama) 20:00/NOVINKA – Duna: Část druhá (pokračování sci-fi velkofilmu)
FLEX FIESTA OPEN AIR (Words Of Concrete (DE), Recount (DE), Spawn of Disgust (DE), Epicardiectomy, Peace Of Mind (DE), No Face No Case, Fightclub (DE), Cryout, Silent Generation, Mad Rabbits, Bartok37 (DE), Unsolved Case) NEXT:GEN STAGE DNB & JUMP UP (Next:Gen crew a hosté)
19:30h
19:30h
19h
19:00, Čtyři téměř vyhořelé středoškolské učitele zaujme teorie, že člověku od narození chybí ke štěstí pouhých 0,5 ‰ alkoholu v krvi. Rozhodnou se tuto teorii ověřit v praxi. A zdá se, že vše funguje! Logicky by tedy vyšší dávky měly přivodit i více štěstí… A co teprve tzv. zážeh! Legendární režisér Thomas Vinterberg se rozhodl adaptovat scénář svého oscarového filmu i pro divadlo. Krutá severská komedie, v níž se nakonec tančí. Ale za jakou cenu?
19:00, Komorní drama inspirované skutečnými osudy pěti žen uvězněných po skončení druhé světové války v pankrácké věznici. Ve stísněném prostoru se spolu setkají filmové hvězdy Adina Mandlová a Lída Baarová, mladá Hana Krupková, coby záhadně nepopravená spojka parašutistů, židovka Julie se zkušeností z Osvětimi a jedna neznámá žena.
12:00 Fantastická parta 14:00 Letní světlo, a pak přijde noc 19:00 Hellboy 2 21:30 Daaaaaalí!
10:10 Céčko: Max a Mája: Příběh lištiček 10:15 Gump - jsme dvojka 10:20 Jak zachránit draka 12:00 Céčko: Caravaggiův stín 12:10 Volání Antarktidy 12:20 Duna: Část druhá 13:50 Maria Montessori 14:20 Céčko: Club Zero (English friendly) 15:30 Fantastická parta 15:50 Jeden život / One Life (English friendly) 16:30 Céčko: Bastard 17:20 Exhibition On Screen: Malby moderních zahrad – Monet až Matisse (English friendly) 18:00 Dokonalé dny 19:00 Céčko: Hotel Palace 19:15 Tady Havel, slyšíte mě? / Havel Speaking, Can You Hear Me? (English friendly) 20:30 Duna: Část druhá 21:00 Rivalové / Challengers (English friendly) 21:10 Céčko: Zóna zájmu
Pražský rapper Schyzo se vrací do Storm Clubu v rámci tour k jeho nové desce Kronika. Start: 21:00
19h
15:00 hod. -Australská company Gravity & Other Myths přiváží své dosud fyzicky i konceptuálně nejnáročnější představení.
10:00 - 18:00 Zažijte celý den plný umění a designu v GASK! Celodenní komponovaný program s design markety, živou hudbou, divadlem pro děti, uměleckými dílnami a gastronomickými zážitky.
19:30 hod - Australská company Gravity & Other Myths přiváží své dosud fyzicky i konceptuálně nejnáročnější představení.
19h