R1 Goat
Právě hraje:
RADIO 1
02:00 - 06:00
on-line přehrávač
SNÍMEK THE SOUND IS INNOCENT V KINECH

SNÍMEK THE SOUND IS INNOCENT V KINECH

7.10. 2019 - Celovečerní film Johany Ožvold The Sound is Innocent vstupuje do kin....

Dokumentární film režisérky Johany Ožvold The Sound is Innocent vstupuje 4. října do kin. Snímekje hravou a poetickou cestou do snového světa nahrávacích studií, elektronické hudby a experimentálního zvuku. Mapuje scénu elektronické hudby skrze šest významných osobností, mezi kterými je například zakladatel labelu Hyperdub Steve Goodman (Kode9), ředitel Institutu pro výzkum sonologie a elektroakustické hudby GRM Francois Bonnet (Kassel Jaeger) či zakladatel platformy Dirty Electronics John Richards. Film byl ve světové premiéře uveden na prestižním festivalu Visions du Réel v soutěžní sekci Burning Lights. Promítal se také v oficiální selekci největšího britského festivalu dokumentárních filmů Sheffield Doc/Fest 2019. Na festivalu DOK.fest München 2019 byl nominován na Cenu Arri Amira za nejlepší kameru, na festivalu SoundTrack Cologne  získal speciální ocenění poroty v kategorii Nejlepší dokumentární film v soutěži SEE THE SOUND. Svou českou premiéru bude mít na MFDF Ji.hlava 2019.

Dokumentární snímek The Sound is Innocent představuje výseč současné elektronické hudební scény a vypráví nedávnou historii zvukového experimentu. Ve svém celovečerním debutu provede Johana Ožvold diváky tajemnou výzkumnou institucí. V archivech se nacházejí vzpomínky a útržky zásadních okamžiků vývoje elektronické hudby. Film tak osciluje mezi frekvencemi laděnými za železnou oponou, konfrontační francouzskou avantgardou a mnoha průkopníky zvukových experimentů.

Představí se klíčové osobnosti současného světa elektronické hudby: John Richards, anglický hudebník a teoretik elektronické a post-digitální hudby, který se proslavil jako zakladatel platformy Dirty Electronics; Steve Goodman aka Kode9, zakladatel labelu Hyperdub; Francois Bonnet aka Kassel Jaeger, ředitel Institutu pro výzkum sonologie a elektroakustické hudby GRM; Julian Rohrhuber, profesor aplikované informatiky a hudebník, který se podílí na vývoji open-source programovacího jazyka SuperCollider; Hannes Hoelzl a Alberto De Campo z UDK v Berlíně. The Sound is Innocent je osobitou generační reflexí elektronické hudby z hlediska proměn nástroje. Elektronická hudba se tak stává metaforou dnešního rychle se měnícího světa.

OHLASY ZE ZAHRANIČÍ:

Od průkopníků elektronické hudby za železnou oponou, přes francouzské avantgardní skladatele až po postmoderní tvůrce digitálního umění – Johana Ožvold ve svém debutu vytvořila velmi působivou abstraktní krajinu, která vám utkví v paměti.
Giona A. Nazzaro – dramaturg festivalu Visions du Réel 2019

„The Sound is Innocent je jedinečný a dynamicky vystavěný dokument. Nabízí promyšlený, chytrý a invenční pohled na historii elektronické hudby.“
Magazín Backseat Mafia (UK)

“Po zhlédnutí musíte souhlasit s teorií, že elektronická hudba je architektonická. Spíše než byste ji poslouchali, musíte ji obývat.”
Exposed Magazine (UK)

 

 

Facebook: fb.com/thesoundisinnocent

Webové stránky: www.thesoundisinnocent.net

 

 

 

bez autora