R1 Goat
Právě hraje:
TELKA
13:05 - 15:00
on-line přehrávač

Technika

Poslech vysílání přes MP3

Něco málo doporučení k příjmu vysílání přes MP3:

Přes MP3 vysíláme ve vysoké kvalitě 192 kbps:
http://www.play.cz/radio/radio1-192.mp3.m3u

Pro posluchače s nižší rychlostí připojení máme variantu 32 kbps ve formátu AAC:
http://www.play.cz/radio/radio1-32.aac.m3u

  • uživatelé Windows potřebují Winamp
  • uživatelé systému Macintosh potřebují Audion
  • uživatelé systému Linux/X Window system potřebují XMMS

K přehrávání MP3 vysílání je možné využít i přehrávač Musicmatch Jukebox.

Aplikace pro poslech českých rádií z dílny PLAY.CZ

PLAY.CZ připravil pro posluchače Radia 1 aplikace pro poslech prostřednictvím mobilních telefonů.

V dlouhém seznamu domácích rádií, které vám PLAY.CZ nabízí, je možno vyhledávat podle tří kritérií:
• fulltextově (podle názvu)
• podle žánru (country, dance, rock, pop atd.)
• podle poslechovosti (hvězdičky u každého rádia)

Po volbě stanice se automaticky spustí přehrávač. V horní části se zobrazuje logo rádia, detailní informace o jeho umístění a právě hraná skladba (pokud tuto službu rádio poskytuje). Přehrávání mohou uživatelé zastavit, opětovně spustit a zároveň regulovat jeho hlasitost použitím ovládacích prvků.

Aplikace má zároveň integrovaný webový prohlížeč se stránkami www.play.cz. Ty nabízí aktuální a zajímavé články ze světa hudebního showbyznysu, novinky ze světa rádií a společenského dění u nás i ve světě. Nechybí ani možnost prohlížení hudebních videí.

Ke stažení pro iPhone - ZDE
Ke stažení pro Android - ZDE

Více na www.play.cz

Vysílač pro Prahu a okolí

FM VYSÍLAČ ELENOS, INDIUM SERIES ETG 2000, 2 HU RACK, REGULACE VÝKONU 0 – 2000W

Pro odborníky technické specifikace ZDE.

Společnost Elenos byla založena v roce 1977 a specializuje se na výrobu energeticky efektivních FM vysílačů. Více než 40 000 vysílačů Elenos je nainstalováno ve více než 100 zemích světa, mimo jiné je využívá  BBC, MTV, Deutsche Welle, Virgin Radio a další.

Anténa

Anténa, ze které vysíláme, je umístěna na jihozápadním stožáru umělého osvětlení Rošického stadionu na Strahově ve vertikální poloze. Anténa je 47 metrů nad zemí, nadmořská výška stanoviště je 348 metrů nad mořem. Jedná se o čtyřpatrový systém Kathrein. Vzhledem k tomu, že firma Kathrein dodává komponenty, tak je pak třeba anténu z dodaných součástek složit, to měl na starosti ing. Bohumil Šimíček z firmy Apros (mimo jiné autor publikace Antény pro televizní a rozhlasové vysílání na VKV, Nakladatelství dopravy a spojů, 1990, dá se půjčit ve Státní technické knihovně).

Ještě něco k dodavateli komponentů k anténě:

KATHREIN WERKE KG je největším a nejstarším specializovaným světovým výrobcem antén, filtrů a dalšího příslušenství. Dále se zabývá výrobou dílů pro satelitní příjem a televizní kabelové rozvody. Těžištěm výrobního programu jsou základnové antény pro celulární telefonní sítě ve všech pásmech . Dále antény pro privátní sítě, paging, letecká pásma, VKV FM , televizní vysílací antény, antény pro DAB a DVBT.Výrobní program obsahuje antény pro kmitočty přibližně od 30 MHz do 3,5 GHz. Pro stejný kmitočtový rozsah je dodávána řada filtrů, sdružovačů ( i aktivních), duplexních filtrů atd. 

(zdroj: AEC elektrotechnika sro.)

Vysílač pro Plzeň a okolí