Výstava Dangerous Love pojednává o lásce očima žen. Dvacetčtyři umělkyň představí jejich díla v Museu Montanelli od 18. 10. 2023. Neboť ani jejich profese není imunní vůči hořícím či zlomeným srdcím. Láska opájí, inspiruje, povznáší, utěšuje, trápí i zraňuje. Na výstavě jsou k vidění obrazy, fotografie, videoinstalace, objekty a artefakty.
Kolekce těchto dvou světoznámých autorů českého původu patří mezi nejdůležitější části sbírky Musea Kampa. František Kupka je jedním z nejvýznamnějších představitelů světového umění 20. století, průkopník abstrakce a nejdražší český malíř. Kurátor: Jan Skřivánek.
Výstava představí kurátorský výběr z nejmladší ženské malby a sochy orientované na figuru a figuraci. Název výstavy O TOBĚ postihuje narativy zaměřené na sebereflexi a introspekci, které lze sdílet. Každé JÁ se tu proměňuje v TY. Umění zde zrcadlí svět, v němž společně žijeme a jehož každodennost a banalita je výzvou k jejich překonávání. Kurátory výstavy jsou Petr Vaňous a Veronika Marešová (GASK).
Zcela příznačně je výstava nazvaná Mlčení zasazena právě do barokního prostoru někdejší jezuitské koleje: její autor Jiří Straka, performer, sinolog a malíř inspirovaný kaligrafií, akcentuje na svých obrazech střet kultur, konkrétně vstup katolicismu do cizorodého prostředí, tj. do Číny a Japonska v 17. století. Kurátorkou výstavy je Veronika Marešová.
Výstava First Principles v Pragovka Gallery představí tvorbu Karímy Al-Mukhtarové především z období posledního roku. Autorka rozvíjí osobitý autentický vizuální jazyk, který rezonuje v tektonice a energii materiálů. Autorka specificky kombinuje nazírání na filozofii každodennosti a bytostnou potřebu výtvarného projevu. Ve výsledku tak vytváří pozoruhodná díla, která jako by mimoděk zrcadlila otázky vztahující se k vlastnímu smyslu, identitě, tradici nebo řemeslu. Kurátorem výstavy je Jan Kudrna. Otevírací doba galerie út–pá 13–19, so–ne 10–18
Výstavní projekt zaměřený na reflexi díla a poetiky Franze Kafky v současném výtvarném umění.
Dystopie nebo blízká budoucnost? Co kdybyste se dalšího dne probudili z nepokojných snů, a shledali, že jste se v posteli proměnili v jakýsi exotický hmyz, který skrze jinou funkčnost těla, nemůžete zatím ovládat ani definovat. Vidíte však spoustu změn a pouze, co zůstalo možná zastaralé, jsou Vaše myšlenky o Vás. Výstava Tiny Hrevušové demonstruje podobenství o civilizaci, která se snažila navázat na opomíjené senzuální podstaty – emoce. Postupné vylupování a stávání se v prostoru výstavy, přináší procesuální moment z jedné performanci, která bude prezentována jako jednotlivý event. Kurátorkou výstavy je Tea Záchová. Otevírací doba galerie út–pá 13–19, so–ne 10–18
Martina Skala je v Čechách známá především jako autorka a ilustrátorka dětských knih. Výstava představí její originální kresby pro dětské knihy i volnou tvorbu, které společně mapují cesty napříč kulturními světy, jimiž sama prošla, od Malé Strany až po indiánské vesnice. Kurátorkou výstavy je Adriana Primusová.
Výstava Stále v pohybu Vratislava Karla Nováka pomyslně začala již v prosinci, kdy byl veřejnosti představen kinetický objekt Planety – Kruhy, který je umístěn v galerijních zahradách v rámci venkovní expozice GASK pod širým nebem. V únoru 2024 bude pak v prostoru tří výstavních sálů představen výběr z díla, jenž zahrnuje kinetické a interaktivní sochařské objekty a šperky. Kurátorkami výstavy jsou Kateřina Nora Nováková a Ludmila Šikolová spolu s kurátory GASK Vandou Skálovou a Richardem Drurym.
Interaktivní světelná expozice z dílny DEPO2015 provede malé i velké dobrodruhy netradičně pojatým světem písma, jeho historií, základy typografie, ale i šifer a komunikace obecně.
Barotrauma je fyzické poškození tkání způsobené rozdílem tlaků mezi tělesnými dutinami a okolním prostředím. Nerovnováha tlaků způsobuje rozklad. Čas a tlak jsou hlavní činitelé těchto dějů. Pavel Tichoň formou mentálního potápěče zpracovává metaforicky v intermediální rovině osobní zkušenosti z minulého roku svého bytí, přičemž se za každou cenu snaží zachovat tvar.
Kamila Ženatá vyzvala osm umělkyň a jejich dcery ke generačnímu dialogu, který zkoumá emoční odkaz jejich rodů. A.1 HYB4 Galerie se proměnila v byt rozdělený do několika pokojů – a v každém z nich se odehrává příběh, který vytvořila „rodinná sestava“ autorek.
Račte vstoupit do světa her, nikdy nekončící zábavy a fantazie bez hranic. Kočovná herna Sládkovna je na půdě roztockého zámku otevřená až do 28. dubna 2024. Krásně výtvarně zpracované a do posledního detailu promyšlené mechanické hračky z autorské dílny manželů Sládkových evokují atmosféru starých poutí a baví všechny bez rozdílu věku. Zabojujte o srdce hospodské, nachytejte pár vajíček, zatančete si valčík skrz parčík, vylovte ze dna moře perly a protáhněte se kolem obří krakatice, sehrajte férovej zápas s místním mančaftem a bezpečně proplujte Bermudským trojúhelníkem. To a mnohem více můžete zažít během jedné hodiny. Jen pozor, kapacita herny je omezená a nejlepší je vždy koupit lístek předem na webu muzea.
Autorská adjustace, tedy příprava uměleckého díla k vystavení samotným tvůrcem, je často na okraji divákovy pozornosti a stejně tak je marginalizována v dějinách umění. Výstava IN MARGINE upozorňuje na umělecké zpracovaní rámů, soklů nebo i vitrín.Výstavní projekt se zápůjčkami z českých i světových institucí a soukromých sbírek kombinuje díla současných autorů s díly vytvořenými především v druhé polovině minulého století. Nechybí však ani ukázka ikonických děl z přelomu 19. a 20. století, která jsou opět aktuální a nadčasová.
V letošním jubilejním roce představí GASK veřejnosti celoživotní dílo světově proslulého umělce Jana Švankmajera a jeho manželky Evy. Navazuje tak na koncepční linii projektů věnovaných velkým osobnostem českého animovaného filmu, které se v posledních letech uskutečnily v GASK (Aurel Klimt, Jiří Trnka). Výstava DISEGNO INTERNO, která se koná v roce 90. narozenin Jana Švankmajera, představí všechny tvůrčí oblasti, do kterých tento český surrealista zasáhl – jsou to koláže, grafika, objekty, knižní ilustrace, medijní kresby, taktilní experimenty, sběratelství a samozřejmě film. Důležitou součástí expozice bude také prezentace malířského díla autorovy manželky Evy Švankmajerové. Výstavu doprovodí série přednášek, filmových projekcí a komentovaných prohlídek. Lektorské centrum GASK nabídne programy pro školy, animační workshopy a výtvarné dílny pro rodiny s dětmi.
Nejnovější série velkoformátových abstraktních pláten Kamily Ženaté je pozváním k návratu k podstatě věcí.
Výběr z nejnovější tvorby Martiny Staňkové vypráví příběh kresby a linie, která se jednoduchým, ale intenzivním opakováním, rozpínáním a transformací proměňuje v rozvibrovanou, a přesto přesvědčivou plochou. Zachycuje těkavý pohyb mezi jasně vyznačenými body, mezi konkrétními hodnotami, které jako by byly téměř konstantami skrze svou univerzálnost, přesto se ve své působnosti a křehkosti dotýkají tématu dočasnosti.
Z průmyslového materiálu vytváří Veronika Psotková jemné sochy vznášející se v prostoru. Dráty pod jejíma rukama ožívají, dostávají tvary a stávají se bytostmi. Sochařčinu jedinečnou tvorbu představuje výstava Beze strachu v Artiu, uměleckém prostoru na Bořislavce. Jedná se o první výstavu v rámci cyklu Linie odvahy, která v roce 2024 v Artiu představuje ženské autorky. Veronika Psotková objevila před 17 lety při hledání vhodného materiálu pro své sochy rabicové pletivo, které se používá pro omítání ploch. Obyčejný stavební materiál, který umělkyni uchvátil. A to přesto, že práce je s ním mnohem náročnější než s jinými pletivy – je méně poddajný, hůř se tvaruje. Je fascinující sledovat, jak pod jejíma rukama dostává pletivo tvary a z průmyslového výrobku se stávají na první pohled křehké, éterické sochy. Sama svou techniku tvorby popisuje jako „šití soch“. A i po tolika letech práce s rabicovým pletivem říká, že se stále učí a zlepšuje. „Vrstvím, stříhám, prošívám, modeluji, zase vrstvím a prošívám. Je to čistě ruční práce, jedinou mou pomůckou jsou rukavice a nůžky. Podle záměru a myšlenky, kterou chci sdělit, jsou ty sochy utažené a zpevněné, nebo nedokončené a rozvrstvené. Ten materiál mi dává velkou svobodu,“ říká autorka. Výstava Beze strachu na Bořislavce představuje nejaktuálnější autorčinu tvorbu – konkrétně sochy, které vznikly v posledních letech. Mnohé z nich přímo pro Artium na Bořislavce. Ústředním motivem výstavy je odvaha udělat změnu a zároveň je spojující linkou také téma tlaku na jednotlivce, ať už z vlastního očekávání, nebo od společnosti jako celku. Vedle dalších tematických souborů Psotková na výstavě představuje autorské cykly Kůže líná a Kluzká židle. Dominantním objektem je ovšem především Pilíř společnosti, který je unikátním představením autorčiných figurálních site-specific kompozic, které dotváří přímo na konkrétním místě.
Představujeme Spolek pražských výtvarných umělců, který vznikl po rozpadu Svazu českých výtvarných umělců a Českého fondu výtvarného umění po roce 1990. Spolek má téměř padesát členů - malířů, sochařů a grafiků, kteří tvoří figurální kompozice, zátiší i krajinu. Využívají tradiční i nové výtvarné techniky.
Výstava – pohled na živou minulost – je připravována k výročí založení legendárního divadla, které za šedesát let své existence mělo stálý a zásadní vliv na vývoj současného divadla. Stu-dio Ypsilon (familiárně Ypsilonka) vzniklo v Liberci roku 1963 jako nezávislá divadelní expe-rimentální skupina, již založil Jan Schmid, od počátku až dosud vedoucí souboru, tvůrce stylu a poetiky Ypsilonu, režisér, autor, výtvarník, dramaturg a také herec.Ve výstavě bude naznačena Schmidova prvotní vize divadla jako volně pěstěné zahrady, již lze chápat i jako zmenšený model světa se vší jeho pestrostí a rozmanitostí, který ovládají ne-jen zákonitosti přírody, ale i pravidla, jež ctí každé společenství slušných lidí, fungující i přes jinakost jednotlivců v příbuznosti a vzájemnosti. Budou představeny i archivní materiály, jako jsou plakáty, fotografie…, tedy to, co tvoří paměť a historii divadla.
Planeta Praha vypráví o pražské přírodě jinak, než jsme zvyklí. Vykresluje příběhy ze špinavých dvorků, počůraných nároží a křoví na sídlišti spíše než z Divoké Šárky či Prokopského údolí. Pozoruje město „očima“ rostlin a živočichů: jak vnímají chodníky, pukliny v omítce, nádražní peróny nebo pouliční lampy? Jak využívají prostředí, které si lidé vystavěli pro sebe? Kolik „obyvatel“ vlastně Praha má?
Tři desítky nejnovějších prací malíře Pavla Formana.
Výstava v prostorách DEPO2015 je již tradičním každoročním doprovodem festivalu světla. Letos se svým aktuálním dílem představí vynikající malíř, typograf, grafik, designér a hudebník František Štorm. Divák se může těšit na kontrastní zážitek projekce až psychedelicky působivých otáčivých kreseb podbarvených zvuky industriálního ambientu s tiše meditativním vyzněním světle zářivých maleb s náměty především ze světa endemicky se vyskytujících organismů.
Výběr berlínského kurátora Uwe Goldensteina představuje 13 umělců, kteří jsou příkladem generace vyznačující se výjimečným intelektuálním přístupem k uměleckým postupům – např. Nicola Samorì (IT), Flavia Pitis (RO), Adéla Janská (CZ), Daniel Pitín (CZ) a další.
Přehlídka dvou výrazných malířských osobností z generace současných sedmdesátníků. Jan Merta naváže na samostatnou výstavu, která se na Kampě konala v roce 2020, Petr Veselý však zatím v Praze velkou samostatnou výstavu dlouho neměl.
Výstava LIQUID GRID představí několik desítek obrazů, kreseb a objektů Daniela Vlčka. Autor často vychází z principů vrstvení, odrazů a vibrací zvuku v prostoru a rezonancí materiálů, které překládá do vizuálního jazyka. Instalace LIQUID GRID experimentálním způsobem reaguje na specifičnost prostoru Galerie Miroslava Kubíka, jeho přísnou geometrii, symetričnost a zároveň variabilitu pohybu návštěvníka prostorem.
Transformace Působnosti/ Ondřej Filípek a Jindřiška Jabůrková. Ondřej Filípek je významná postava nastupující sochařské generace, Jindřiška Jabůrkové je absolventka AVU v ateliérech Lukáše Rittsteina, Roberta Šalandy a Tomáše Hlaviny. Výstava potrvá do 30. dubna 2024.
Pojmem nové realismy se rozumí širší spektrum dobově aktuálních realistických přístupů zahr-nujících oblasti tvorby tradičně označované jako neoklasicismus, verismus, nová věcnost, soci-ální umění, magický realismus a primitivismus, ve fotografii zejména nové vidění. V obsahové rovině se často jedná o zachycení moderního života a jeho proměn v souvislosti s rozvojem technologií, ženské emancipace, možností cestování, komunikace, zábavy. Tato díla reagují jak na společenský úspěch nově se etablující střední třídy, tak na palčivé sociální problémy eko-nomicky rozdělené společnosti. Kurátoři: Anna Habánová, Ivo Habán, Helena Musilová.
Mezinárodní skupinová výstava „Žádný pocit netrvá věčně. Díla na papíře ze solidárních sbírek Skopje a Lidice“ představuje umělecká díla devatenácti umělců a umělkyň z celého světa, kteří jako jedni z prvních v šedesátých letech odpověděli na výzvu darovat své dílo do dvou solidárních sbírek vznikajících tou dobou v Lidicích a ve Skopji. Umělci a umělkyně ve své štědrosti darovali svá díla, přestože sami v řadě případů neměli dostatek finančních prostředků. Ve spolupráci s Národní galerií Praha, MoCA Skopje a Kunsthalle Vídeň vzniká na našem území jedinečná dvoj-expozice, se společným názvem „Žádný pocit netrvá věčně.“ jejíž plná šíře se divákům otevírá jak ve Veletržním paláci, tak v Lidické galerii. Umělci: René Bértholo, Lars Bo, Angelica Caporaso, Peter Clarke, Jef Diederen, Juraj Dobrović, Henrik Finne, Derrick Greaves, Dževad Hozo, Andrej Jemec, Toni Mau, Ileana Micodin, Barbara Narębska-Dębska-Kozłowska, Nemes Endre, Ankica Oprešnik, Fayga Perla Ostrower, Roland Pichet, Ioanna Veropoulou-Spiteri a Karel Vaca.
Stavba raně barokního zámku Troja byla zahájena v roce 1679. Autorem projektu zámku byl architekt francouzského původu Jean Baptiste Mathey. V návrhu zúročil zkušenosti ze svého pobytu v Itálii a inspiroval se typem římské příměstské vily. Středem a dominantou celé hmoty stavby je velký sál, z něhož se do obou stran rozbíhá chodba s enfiládou přilehlých salónů. Po stranách stavbu vertikálně i horizontálně ukončují dvoupatrové věžovité belvedery. Sochařská výzdoba dvouramenného schodiště vedoucího do zahrady byla svěřena drážďanským uměl-cům Georgovi a Paulu Hermannovým. Monumentální plastiky, zdobící schodiště, symbolizují boj Titánů s antickými bohy. Jednotlivé plastiky po obvodu schodiště představují antické bo-hy, alegorie denních i ročních období a světadílů. Malířské práce v přízemí zámku převážně uskutečnil Carpoforo Tencalla, v prvním patře zámku působili Francesco Marchetti a jeho syn Giovanni Francesco. Pro iluzívní výzdobu velkého hlavního sálu povolal stavebník vlámské malíře Abrahama a Izáka Godynovy.
Pražská vila Františka Bílka (1872–1941) vznikla podle umělcova vlastního projektu v letech 1910–1911 v rámci zástavby hradčanských barokních bastionů. Bílek si úmyslně vybral největší a pohledově exponovanou parcelu, do jejíhož středu umístil své velkolepé obydlí evokující starověký chrám. Přestože se jedná o jeden z prvních tuzemských rodinných domů s plochou střechou, odráží jeho zevnějšek především Bílkovo hluboké náboženské založení. Jižní část Bílkovy vily obsahuje vysoký ateliér, zatímco v severní polovině se nacházel dvoupodlažní byt umělcovy rodiny. Autentickou atmosféru osobitých interiérů dotvářejí kromě originálního nábytku četné symbolicky koncipované detaily, které Bílek navrhoval a vytvářel v široké škále materiálů (kámen, štuk, dřevo, kov). V někdejší prostorné dílně jsou vystavena monumentální sochařská díla a figurální kompozice charakteristické svými organickými formami, výraznými siluetami a patetickými gesty. Nejpůsobivější jsou Bílkovy práce ve dřevě – materiálu, který jeho naturelu nejvíce konvenoval. Pozoruhodná je rovněž umělcova grafická a keramická tvorba doplňující sochařská díla rozmístěná v prostorách rodinné jídelny, Bílkovy pracovny a v dalších místnostech, v nichž je tematicky prezentována umělcova raná tvorba, pomníkové návrhy a podobizny.
Práce známého jazzového muzikanta představují dva rozdílné světy. Na výstavě budou k vidění obrazy z minulého i letošního roku, vystaven bude cyklus svébytných muchláží s názvem “ Bytosti “ a série zbrusu nových ilustrací / meotarů k neexistující knize o kulatém putování za hvězdou.
Výstava NATĚSNO se dotýká zkoumání limitů a možností lidského těla, přičemž nezůstáváme pouze u anatomie. Vnímáme tělo jako prostředek pro vyjádření myšlenek a emocí. Skrze umělecká média překračujeme fyzické hranice k podtextům poznávání a vnímání. Těsné propojení těla a prostoru, kde jsou intimní prožitky odhaleny a odkrývají vztahy mezi individuálními zkušenostmi a okolním světem. Vernisáž proběhne 2. 4. 2024 v 18:00 v galerii GAFA v DEPO2015.
Víte, že fotit lze na pečivo, ovoce nebo nádobí? Že foťák je v principu jednoduchá věc? Že si ho můžete vyrobit doma sami? Anežka se naučila vyrábět cameru obscuru už jako dítě. K té se v dospělosti vrátila, když po střední škole začala cestovat - svoje cesty chtěla zachytit nejen štětcem na papír, ale i fotograficky. Zrcadlovku brzy vyměnila za plechovku od fazolí s malinkou dírkou. Tak vznikly její první zahraniční fotografie – na po domácku vyrobené camera obscura. Její technologický experiment tam neskončil, ba naopak – tuto metodu si autorka zamilovala a pokračovala s ní na dalších cestách. Jak sama říká: „Neskutečně mě bavily fotky, které z dírkové komory lezly. Jejich lehká neostrost, komponování poslepu a dlouhá expozice vytvořily kolikrát naprosto dokonale nedokonalé atmosférické obrazy.“ Její další camery byly vyráběny z předmětů, které byly pro danou destinaci typické: fotoaparát ze slupky od banánu na ostrově Svatá Lucie, další foťák zase z alžírské bagety, nebo z italského hrnku na espresso. Vzniklé fotografické abstrakce jsou autentické, bezprostřední, trochu záhadné, někdy chybové, ale pro samotnou autorku ohromně cenné. Nesnaží se být technicky dokonalé, jsou své. Anežka Straková (nar. 1995) je absolventkou DAMU a dnes se věnuje filmové architektuře, malbě a také analogové fotografii - včetně výroby vlastních fotoaparátů.
Výstava se zaměří na problematiku dočasného využití veřejného prostoru. V rámci projektu se v galerii uskuteční série setkání ve vybrané čtvrtky – tzv. „Laboratoří“.
Vstupte do magického světa trojrozměrných knih a staňte se součástí příběhu. Středočeské muzeum v Roztokách u Prahy otevírá interaktivní výstavu pro celou rodinu, která představí tvorbu i osobnost světoznámého ilustrátora a grafika Vojtěcha Kubašty.
Lidské tělo jako známé i neznámé území. Výstava představuje nejrůznější podoby těla a zdůrazňuje téma odlišnosti jako nositele pozitivních impulsů a změn ve společnosti. Fotografie, videa a instalace jako oslava nekonečných možností a mystéria superorganismu – lidského těla.
Výstava Jiřího Načeradského (1934–2014), jedné z největších osobností českého poválečného figurálního malířství, se zaměřuje na jeho dvě nejvýraznější malířská období – na ikonická díla z let 1967–1972 a na dosud plně nezhodnocené období 70. let. Výběr děl pochází výhradně ze soukromých sbírek. Název výstavy KRÁSA BEZ ZÁVOJE je odvozen ze stejnojmenného obrazu Jiřího Načeradského z let 1969–1974.
Zakladatelka norské tradice experimentální grafiky a první žena–rektorka umělecké akademie ve Skandinávii Zdenka Rusová se narodila v Praze (1939), ale v Norsku žije od roku 1970. Museum Kampa představí její kresby a grafické listy z českého i norského období.
Petra Kubík Nandrážiová tvoří abstraktní obrazy, nemaluje však štětcem. Obraz je pro ni hra o dvou hráčích. Je to totiž emoce, autora i člověka, který se na obraz dívá. Ráda proto kombinuje kontrastní barvy, povrchy, styly, nálady, úsměvy i vrásky. Její díla obsahují různorodé vrstvy a vždy i nějaké překvapení, které se vymyká jejich celkovému konceptu.
Srdečně Vás zveme na vernisáž výstavy V zajetí překladu. Jaroslav Zaorálek a jeho nakladatelé, která se uskuteční ve čtvrtek 11. 4. 2024 od 18 hodin. V rámci vernisáže budeme křtít novou publikaci "Vzpomínky na překladatele Jaroslava Zaorálka" jeho manželky a významné sochařky Hedviky Zaorálkové, kterou jsme vydali ve spolupráci s Muzeem literatury. Úryvek z knihy přečte herec a umělecký šéf Dejvického divadla Martin Myšička. Výstava je věnovaná významné roztocké osobnosti Jaroslava Zaorálka a jeho různorodé a bohaté činnosti. Připomene dlouholetou spolupráci překladatele s nakladateli Josefem Florianem a Rudolfem Škeříkem. Vystaveny budou knihy, korespondence, díla ilustrátorů i osobní předměty ze sbírek muzea a dalších institucí.
Předaukční výstava Post and Conterporary Art v Galerii Etrcetera Art. Samotná aukce proběhne 27.4. v 18.30 hod. Draženo bude 155 položek. Aukci tentokrát zahajujeme beneficí ve prospěch Domu pro Julii.Prvních 25 položek budou moci zájemci vydražit bez aukčních přirážek a současně tak přispět na dobrou věc.
Venkovní expozice Salonu dřevostaveb s výstavou předních českých, slovenských i zahraničních realizací se uskuteční po dobu jednoho měsíce v srdci Prahy – na piazzetě Národního divadla (náměstí Václava Havla). Výstava je zároveň koncipovaná jako atraktivní dřevěná instalace monumentálního měřítka, jež kromě architektonického rámce výstavy ozvláštní veřejný prostor a nabídne kolemjdoucím relaxační zónu s posezením uvnitř dřevostavby v českém lese.
Festival umění a kreativity ve vzdělávání (FUK) pro pedagogy, rodiče a děti, kulturní profesionály a odbornou veřejnost.
Devátý ročník přehlídky, která boří stereotypy o tom, co to je "ženské umění", co ženy zajímá a o čem ženy tvoří. Soustředí na ženské autorské umění, ale je vhodný pro milovníky a milovnice divadla bez ohledu na pohlaví nebo gender. I v letošním roce festival inicioval vznik nových divadelních a performativních projektů. Představí se autorky či kolektivy z České republiky, Španělska, Ukrajiny, Spojených států Amerických, Polska a Slovenska. Umělecké týmy se ve své práci vztahují nejen k ne-zas-tak vzdálené minulosti a tělesnosti, ale i k mystickým rituálům.
Mezinárodní skupinová výstava Žádný pocit netrvá věčně. Sbírka solidarity ve Skopji vychází z jedinečné sbírky Muzea současného umění (MoCA Skopje) a z jejího historického a politického kontextu. Po ničivém zemětřesení, které zasáhlo Skopji v létě 1963, se jako projev mezinárodní solidarity vzedmula vlna pomoci s obnovou zničeného města. V rámci obnovy města se také rozhodlo o zřízení muzea současného umění a umělci z celého světa darovali svá díla do sbírky muzea. Sbírku MoCA Skopje tak lze vnímat jako časovou kapsli pozdního modernismu napříč železnou oponou, protože sbírka zahrnuje jak díla známých umělců západního kánonu, tak umělců z tehdejšího východního bloku – včetně Československa – a umělců z tehdejšího třetího světa neboli globálního Jihu.
19:00 středa - Příběh o hranici mezi šílenou svobodou a normální anarchií.
20:00 Drum'n'bass meets punk meets grunge meets rap. Po koncertu s kultovními Gorillaz a setech na předních evropských festivalech (včetně The Great Escape, Lowlands i Roskilde) se bratrské duo Deki Alem ze švédského Göteburgu vydává na turné, v rámci nějž smíchovskou továrnu čeká jejich česká premiéra. Svůj nekompromisní drive, upřímné texty o křehkosti maskulinity a neotřelý zvuk, který se dá jen stěží zaškatulkovat, zhmotňují na sérii self-released singlů a dvou úspěšných EPs Among Heads a Fluent Stutter; neméně uhrančivé jsou jejich energické live shows. Don't miss.
20h
19h
16h
09:30 Dobré ráno, Viktore, 18:00 Epoque Quartet + Dasha
19:30 simulovaný Hradecký divadelní festival, Kavčí plácek, vojenský stan Vosto5ky a uplynulé roky
19:00 Přijď si potrápit hlavu. 51 otázek, týmová práce a nenormální ceny. Doping povolený v rozsahu nápojového lístku.
18:00 Komentovaná prohlídka výstavou Všechno jako na počátku světa s autorkou vystavených děl Kamilou Ženatou.
18:00 Ukázky žáků 2., 3. a 4. ročníku ke skladbám od A. Dvořáka, H. Ellera, J. S. Bacha, B. Martinů a k básnickým textům domácích i zahraničních autorů.
22:00 - nová akce Dje Jakobeena a jeho hostů ve stylu fusion, tentokrát vystoupí Sonority s live setem
20.00 hodin - Český zpěvák, písničkář a básník Záviš vystoupí v Zach's pub.
CROSSOVER NIGHT (Censorshit & InSpiral) PSYTRANCE STAGE (Psyla a host)
Pravidelná DNB středa, tentokrát pod taktovkou pražského uskupení Thalassophobia. Start v 20:00, vstup pro členy soukr. Klubu Backstage ZDARMA
19:00, Zatímco muži vyřizují účty s minulostí, ženy přicházejí o budoucnost. Deset let žily uvězněny ve zdech opevněného města. Hradby jsou zbořeny a pro Trójanky se chystá nové vězení. Jsou vytrženy z domova a uvrženy do kultury, jejímž jazykem nemluví. Jednoho večera usnuly jako manželky a matky a druhý den ráno se probudily jako vdovy. Válka, která patří mužům, očima žen, jež se musí vyrovnávat s jejími následky. Autorská inscenace inspirována antickými motivy a osudy reálných žen, jimž válka vzala vše, co do té doby považovaly za samozřejmost.
16:10 Céčko: Umění jíst a milovat 16:30 Jak zachránit draka 16:50 Zásah štěstím 18:30 Tady Havel, slyšíte mě? / Havel Speaking, Can You Hear Me? (English friendly) 18:40 Céčko: Já Kapitán 18:50 Dokonalé dny 20:20 Duna: Část druhá 21:00 Céčko: Zóna zájmu 21:10 Daaaaaalí!
14:00 Polibek 16:30 Daaaaaalí! 19:00 Fantom opera + hudebník Hjortur
16:10 Céčko: Umění jíst a milovat 16:30 Jak zachránit draka 16:50 Zásah štěstím 18:30 Tady Havel, slyšíte mě? / Havel Speaking, Can You Hear Me? (English friendly) 18:40 Céčko: Já Kapitán 18:50 Dokonalé dny 20:20 Duna: Část druhá 21:00 Céčko: Zóna zájmu 21:10 Daaaaaalí!
19:00 Kamil Bouška a Petra Hůlová jsou dva výrazné hlasy české knižní produkce. Během autorského čtení představí své nejnovější oceňované knihy - Dokumenty (K. Bouška) a Nejvyšší kartu (P. Hůlová), nominované na Magnesii Literu. Následovat bude diskuze o tom, co oba autory zajímá a pálí. Vstup: zdarma.
19h