R1 Goat
Právě hraje:
INTRO
00:00 - 01:30
on-line přehrávač
FLOEX

FLOEX

10.7. 2018 - V úterý 10. července dorazí v 17 hodin do studia na rozhovor hudebník Tomáš Dvořák AKA Floex.

Floex a Tom Hodge na právě vydaném albu kombinují retro zvuk symfonického orchestru s moderní produkcí, chystají speciální multimediální projekt

Obyčejné příběhy každého z nás mohou mít hloubku a důležitou kvalitu, protože nás spojují v naší různorodosti takové je poselství alba českého hudebníka a producenta Tomáše „Floexe“ Dvořáka a jeho britského kolegy Toma Hodge. Deska A Portrait Of John Doe, na kterém se podílel také Symfonický orchestr Českého rozhlasu, je mistrovským setkáním umělců, nástrojů a hudebních žánrů. Vyšla v pátek 29. června u jednoho z nejprestižnějších světových vydavatelství klasické hudby Mercury KX/Decca Classics. Živou podobu nahrávky umělci předvedou na podzim v originálním formátu s virtuálním symfonickým orchestrem.

Album A Portrait Of John Doe (volně přeloženo Portrét Jana Nováka), na němž ve dvou skladbách hostovala také původem irská operní pěvkyně Kim Sheenan, je hodnocené jako jedna z nejlepších nahrávek kombinujících soudobou vážnou a filmovou hudbu s elektronikou. Svými remixy k jarním singlům z desky nahrávku podpořily také přední osobnosti elektronické scény, skotští Hidden Orchestra – Wednesday (Is The New Friday), britský producent Max Cooper –  John Doe Arise a holandské duo Deltawerk – Prelude I

Jednou z dalších klíčových skladeb desky je Machines Are Dancing. Vznikla z námětu paralelních rytmů na hrnce a duet klarinetů.„Byla to jedna z prvních věcí, kterou jsme s Tomem v pražském studiu nahráli. V určité chvíli nám to začalo evokovat mechanický provoz, třeba na nějaké lince, a tak jsme si okolo toho vytvořili příběh o tom, jak si John Doe představuje, že ty stroje, na kterých pracuje, mu pod rukama ožívají a třeba i začínají tancovat,“říká Floex. 

Skladba I Dream Of Ikaria odkazuje na řecký mýtus, ale zároveň je i odkazem na českou sci-fi Ikarie XB 1.„Na desku jsme se snažili dostat takový trochu vintage, retro zvuk. Něco, co je např. typické pro soundtrack k tomuhle filmu. Abychom docílili takového zvuku, používali jsme řadu starých zařízení, několik druhů páskových ech, různé pružinové reverby, ale i analogové kompresory a celý orchestr jsme nahráli na páskové mikrofony, které mají hladký, zašumělý charakter evokující 60. léta. Současně jsme se ale desce snažili desce dát progresivní, současný zvuk – sound designem a produkcí. Tyhle dva protipóly se na albu mísí a vytvářejí zajímavé napětí,“ doplňuje Floex. 

Další dosud nepředstavenou skladbou je Requiem. Je typická dvěma vcelku brutálními elektronickými výseky, které rámují naopak úplně klidnou až romantizující část uprostřed skladby – koncert pro piano a smyčce. Jedná se o metaforu odchodu na onen svět a zase zpět. Resurgence je zase trackem o vnitřní transformaci. Zosobněním krize, která nás dovedla k obrození do nové, čistší podoby.

 

Tracklist:

1. Inauguration Of Nobody

2. Wednesday (Is The New Friday)

3. Machines Are Dancing

4. John Doe Arise

5. I Dream Of Ikaria

6. Prelude I

7. Prelude II

8. Resurgence

9. Requiem

 

Naživo Floex a Tom Hodge vystoupí ve speciálním multimediálním projektu s živou kapelou a virtuálním symfonickým orchestrem. Živá podoba koncertu byla předznamenaná pilotním koncertem v září 2017 v plném obsazení včetně Symfonického orchestru Českého rozhlasu, čtyř perkusistů a kapely. V rámci tohoto koncertu hudebníci nahráli akci jednotlivých členů orchestru na 35 kamer. Tento materiál nyní využijí jako základ pro vytvoření dostupnějšího klubového formátu, který unikátním způsobem zpřístupňuje hudební zážitek velkého Symfonického orchestru v kombinaci s živou kapelou. Vytvořili jsme „virtuálnísymfonickýorchestr, který přibližuje aktuální akce hudebníků pomocí projekce na balóny různých velikostí levitujících nad hlavami kapely,“říká Floex k plánovanému podzimnímu turné. Křest alba je naplánován na 11. listopadu 2018 v pražském klubu MeetFactory.

Potvrzené koncerty:

06/11 Bratislava – A4, 07/11 Ostrava – Brickhouse, 08/11 Pardubice – Divadlo 29, 10/11 Opava – Freiplatz, 11/11 Praha – MeetFactory (křest), 13/11, Olomouc – Jazz Tibet Club, 14/11 Brno – Kabinet MÚZ 

Konceptuální album o příběhu Jana Nováka dvojice připravovala čtyři roky. Není portrétem někoho konkrétního, a zároveň je portrétem kohokoli. „Na albu oslavujeme krásu každodennosti a příběhy, které všichni známe a které nás spojují,“ uzavíráFloex. Deska vyšla 29. června 2018 vu vydavatelství Mercury KX, sublabelu značky Decca Classics (Universal Music Group). U stejné značky vydává např. Ólafur Arnalds.

Tomáš Dvořák (Floex) je klarinetista, skladatel, producent a multimediální umělec z Prahy. Ve své tvorbě propojuje elektronickou a akustickou hudbu do svébytné atmosférické podoby. Vedle skládání hudby Tomáš též experimentuje rád nad rámec lineárních hudebních scénářů, vytváří interaktivní multimediální projekty, nebo hudbu do her. Vydal dvě alba Pocustone (2001) a Zorya (2011) a také EP Gone (2014). Oba tituly získaly několik prestižních ocenění nejen v České republice (3 Ceny Anděl, Nominace na evropské ceny Qwartz, Nominace na Ceny Apollo a Vinyla). Vzrušující spolupráce s Tomem Hodgem, reprezentovaná novou deskou A Portrait Of John Doe (2018) vytváří jinou úroveň synergie, kde se klasická hudba a avantgardní elektronika míchá do jedinečného organického universa. Vedle své vlastní hudby je známý svou spoluprací s Amanitou Design na soundtracku pro hry Samorost 2 (2006), Machinarium (2009) a Samorost 3 (2016). Soundtrack ke hře Machinarium byl přelomový a pomohl Tomášovi „zapsat se“ v mezinárodním kontextu.  Je také autorem několika jedinečných interaktivních multimediálních instalací a představení (RGB, Crossroad, Live Score, Archifon ve spolupráci s Initi), které vytváří od roku 2002. Jeho hudba vyšla na vydavatelstvích Mercury KX (Decca Classics / Universal), Denovali, Minority Records a Quazi Delict.

Tom Hodge (Piano Interrupted, Max Cooper, Second Moon Of Winter) je londýnskýskladatel a producent s rozpoznatelným poetickým klavírním stylem. Na svých albech posouvá hranice současné vážné hudby, jazzu a elektroniky, a to i prostřednictvím spolupráce s dalšími umělci, s Maxem Cooperem, Franz Kirmann a nyní Floexem.Jeho desky vyšly u vydavatelství Denovali, Fields a Mesh. Objevuje se ve spolupracích na labelech Ministry Of Sound, Sunday Best a Erased Tapes. Debutem v oblasti symfonické tvorby je hudba pro Thüringenstaatsballet s choreografkou Silvanou Schröderovou. Je autorem soundtracku pro prestižní seriál BBC McMafia (2018).

 

Další informace:

http://floex.cz/

https://www.tomhodge.com/

https://www.facebook.com/floex.official/

https://www.facebook.com/tomhodgetom/

rozhovor: https://youtu.be/u8IXcdJPV8A

bez autora