SNÍMEK PO BOUŘI MÍŘÍ DO KIN

SNÍMEK PO BOUŘI MÍŘÍ DO KIN

3.9. 2017 - Skromné rodinné drama Po bouři Hirokazu Koreedy míří do kin....

Snímek Po bouři mistra rodinných drobnokreseb Hirokazu Koreedy pojednává o zpřetrhaných vazbách, křehké lásce rodičů a dětí. A také o tom, že nejsilnější bouře jsou někdy ty, při kterých se nepohne ani lístek. Film novodobého japonského klasika přichází 7. září do českých kin.

"Když můj otec zemřel, moje matka začala žít na sídlišti. Od první chvíle mi bylo jasné, že do tohoto místa jednou zasadím filmový příběh,” říká režisér Koreeda. Lokalita ho inspirovala k natočení jemného rodinného dramatu o marnotratném muži, který hledá cestu ke svému malému synovi a bývalé ženě. “Všechny postavy se setkaly s velkými životními problémy, přesto se i nadále pokoušejí najít způsob, jak se těšit ze života, i když už nikdy nebude takový, jaký si ho vysnily,” dodává Koreeda.

V epicentru Koreedova zájmu takřka vždy stojí jedno z dominantních témat japonské kinematografie, tedy problematika rodinných vztahů. Koreedovy filmy akcentující sociální kontext jsou ale zároveň plné nenásilných přesahů. Prozrazují leccos o japonské společnosti a přitom zůstávají v mnohém univerzální. Nejinak je tomu i u snímku Po bouři, jehož hlavní hrdina Rjota (Hiroši Abe) je marnotratný syn, špatný otec a zkrachovalý spisovatel. Úspěch má dávno za sebou, a tak si přivydělává drobnými špinavými kšeftíky jako soukromé očko. Je rozvedený a ke svému jedenáctiletému synovi Šingovi (Taijo Jošizawa) nachází cestu jen horko těžko. Exmanželka Kjoko už začala nový život a na Rjotu se dívá spíše jako na vzdálenou vzpomínku. Odcizenou trojici ale jednoho večera svede dohromady blížící se tajfun. Musí spolu prožít noc v bytě Rjotovy dobrosrdečné matky Jošiko (Kirin Kiki). Co se z jejich vztahu stane po bouři?

Hirokazu Koreeda
Novodobý japonský klasik Hirokazu Koreeda začínal jako tvůrce autorských dokumentů ― jeho prvním úspěchem na poli hraného filmu byla vizuálně úchvatná, v Benátkách uvedená elegie Maboroši no hikari (1995). Mezi jeho další klíčové tituly patří vedle svérázné komiksové adaptace Nafukovací panna (2009) především drama Nikdo to neví (2004), v němž Koreeda prokázal, že je jedním z nejzručnějších tvůrců koncepčně pracujících s dětskými herci. V roce 2013 získal Cenu poroty v Cannes za svůj typicky subtilní a přitom mimořádně komplexní snímek Jaký otec, takový syn. Dojemný, vzácně nevyděračský film je úvahou nad vztahem výchovy a genetické příslušnosti, ale také intimním a přitom vrstevnatým společenským portrétem. Koreedův snímek Naše malá sestra ― opět natočený podle úspěšné manga předlohy ― byl jedním z nenápadných vrcholů canneské soutěže 2016.

Web Film Europe: www.filmeurope.cz
Facebook Film Europe: https://www.facebook.com/FilmEuropeCZ/
Web Be2Cab: http://www.be2can.eu/
Facebook Be2Can: https://www.facebook.com/Be2CanFestival/ 

Fb event: https://www.facebook.com/events/323457688105528/?fref=ts
Web: http://www.be2can.eu/movie/po-bouri/96

bez autora